Funderingar
Nedan lite tillfälliga kommentarer och frågeställningar som dök upp i arbetet med hemsidan.
"Föreningen" läggs upp med 8-9 undermenyval, bl a med kontakter (för styrelse, kommittér och arbetsgrupper). Jag har fyllt i lite exempel som kanske inte alltid stämmer med verkligheten. Vidare är en hel del funktioner utan namn men det kan nog bero på att jag/Anders har dålig koll.
Eftersom alla i världen med internetkoppling når vår hemsida så kanske inte alla kontaktuppgifter behöver läggas ut. Man skulle kunna dela upp det i:
kontaktpersoner som enbart är för medlemmar intresse
övriga som kan vara bra för "vissa externa" (tänker då främst på andra klubbars boulespelare & ledare samt distrikts- och förbundsfolk).
Sedan kanske klubben har en policy för detta.
På dagens hemsida ligger nog bara ordförandens telefon- och email-uppgifter. Kanske ska det vara så
eller
ska vi lägga kontaktuppgifter för vad som kan tänkas vara bra för externa (ej medlemmar) och spara klubbinterna kontaktuppgifter tills vi får en inloggningssida för enbart medlemmar (se "Medlemssida" nedan)
Som ett sista val i översta nivån (startsidenivån) finns Senare, men följande två undersidor:
Medlemssidor
Tänkt med, framtida (förmodl. nästa år), inloggningsfunktion för klubbinterna uppgifter, d v s endast för medlemmars åtkomst såsom:
Årsmöteshandlingar (kallelser, årsredovisningar, årsmötesprotokoll mm)
Verksamhetsplan (kanske inte så känslig)
Medlemsmatrikel
Medlemsforum (för information, diskussioner och förslag mellan medlemmar, arbetsgrupper och styrelse)
Gästbok
Tänkt som en öppen sida för icke-medlemmar såsom:
Andra bouleklubbars spelare/medlemmar som vill ställa frågor eller ge respons till LBJ
Personer som kontaktar oss för att de vill börja spela boule
Kan ses som ett lite mer informellt kontaktsätt än att skriva till oss via lbjgavle@gmail.com
FRÅGAN ÄR VILKEN BEVAKNING (PÅ FRÅGOR) VI KAN HA FÖR GÄSTBOKEN